PDA

Voir la version complète : [GPS-Garmin] Les format de fichiers acceptés selon les versions de MapSource

Dready
19/02/2007, 09h23
Bonjour,

quelqun peut-il me dire si les dernières mises à jour de MapSource permettent à nouveau de lire le format .grm ?

J'avais dû abandonner la version 6.10 (je ne sais pas à la combien on en est maintenant) pour revenir à la 6.5 car les .grm n'étainet plus pris en charge...

Jamas
20/02/2007, 11h31
Bonjour,
quelqun peut-il me dire si les dernières mises à jour de MapSource permettent à nouveau de lire le format .grm ?
J'avais dû abandonner la version 6.10 (je ne sais pas à la combien on en est maintenant) pour revenir à la 6.5 car les .grm n'étainet plus pris en charge...
Salut Dready,

Voici la liste des dernières évolutions de Mapsource téléchargables là: http://www.gpsinformation.org/perry/msource/

Changes made from version 6.11.5 to 6.11.6:

This version of MapSource no longer supports Windows 98, Windows ME, and Windows NT.
Fixed an issue with transferring map sets larger than 2 GB to units. MapSource supports transferring map sets up to 4 GB in size. Note that some units do not support map sets over 2 GB in size.
Fixed an issue with creating a waypoint from Japanese address search result.
Fixed an issue with MapSource not finding Google Earth Pro when installed.Changes made from version 6.11.3 to 6.11.5:

Fixed some translation issues.
Fixed an issue with searching for marinas in NT map products.Changes made from version 6.11.1 to 6.11.3:

Fixed an issue when receiving GPX files that contain waypoints with phone numbers from Garmin mass storage devices, such as the Nuvi.
Fixed an issue with some devices not turning off after transfers.
Fixed an issue with route driving directions having the wrong direction in the street/highway name.
Improved support for Garmin Mobile XT devices.
Improved handling of problems in the map product installation registry.Changes made from version 6.10.2 to 6.11.1:

Created revision 3 of the Garmin GPX extensions. This revision adds support for transferring track color. Address and phone number fields have also been added for certain Garmin units and are not supported by MapSource.
Added support for transfer with Garmin mass storage devices, such as the Nuvi.
Added support for the high speed Garmin USB data card programmer.
Added support for large format Garmin data cards, such as 512MB cards.
Corrected some Japanese translations.
Corrected a crash while doing European postal code searches.
Corrected compatibility issues between certain Garmin data cards and MapSource.
Corrected the handling of links in GPX documents for waypoints, routes, and tracks.
Corrected a problem on NT maps where the wrong label was displayed for county and state borders.
Clarified text that is displayed when changing to a map product that contains restrictions.
Removed preservation of landscape/portrait print setting, because this caused issues on certain printers. MapSource now uses the printer's default settings for portrait or landscape printing. To modify the default setting for a particular printer, use the Windows Control Panel's 'Printers and Faxes' Page to change the Printing Preferences on the Printer Properties Dialog.Hope this helps ! ;)

Jamas

Dready
20/02/2007, 12h53
Tip top le lien !
Je ne savais pas où trouver les vieilles versions !

Je vais installer la dernière et vérifier si les .grm sont à nouveau pris en charge (mais je ne pense pas au vu des textes de ton post...:()
_

----EDIT------------------------------------------------------------------------------------------------

_
He bien non ! pas de .grm lisible avec la dernière version.

En fait je viens de tester toutes les versions à partir de la 6.5 ;
le gros changement au niveau des formats de fichier acceptés se produit à partir de la 6.9 avec la disparition des fchiers PCX5 (wpt ; trk ; rte ;grm) et l'apparition des fichiers .loc (si quelqun peut me dire ce que c'est, je suis preneur ;)).

Versions 6.8 et antérieures (à partie de 6.5) :

.gdb
.mps
.gpx
.wpt
.trk
.rte
.grm

Version 6.9 et supérieures (jusqu'à 6.11.6) :

.gdb
.mps
.gpx
.loc

Jamas
20/02/2007, 22h25
Mapsource:Je viens de tester toutes les versions à partir de la 6.5 ;
le gros changement au niveau des formats de fichier acceptés se produit à partir de la 6.9 avec la disparition des fchiers PCX5 (wpt ; trk ; rte ;grm) et l'apparition des fichiers .loc (si quelqun peut me dire ce que c'est, je suis preneur ;)).Salut Dready,
Comme leurs noms le suggere les fichiers .loc sont des fichiers de localisation :mmm: au format XML .

"The Locations File Format is a simple XML file for representing a set of geographic locations with view directions. It can be used, for example, to represent the position and orientation of a camera in the real or virtual world.
The contents of the file have the following structure:
<locations-file file-format-version="1.0">
<location>
<name> Name </name>
<point1> X, Y, Z <point1>
<point2> X, Y, Z <point2>
</location>
...
</locations-file>
Name is any text string to identify the location.
X, Y are geographic coordinates, commonly known as longitude and latitude. The element <point1> represents where the location is, and <point2> represents where it is looking. The vector from <point1> to <point2> is the view direction.
Z is the elevation of each point, in meters.
The Datum of the coordinates is implicitly WGS84."

La suite là: http://www.vterrain.org/Implementation/Formats/loc.html

Jamas

Dready
21/02/2007, 08h34
Il est fort ! ;)

Mais alors quelle est la différence avec les fichiers .gpx présentés dans cet article (http://www.portailsig.org/dossiers/dossier-gps/item-le_format_gpx.html) comme des fichiers au standard XML également ?

phytosociologue
21/02/2007, 11h19
Probablement un schéma différent je pense...

(Super d'avoir un exemple illustratif de .loc, merci Jamas).